English
نشريه کیفیت وبهره وری
آرشیو مجلات

 نشریه شماره یک و دو کیفیت و بهره وری

پائیز و زمستان 1391

(چکیده مقالات)

 

غذاهای ارگانیک

البرز خالقی

محصولات ارگانیک محصولات به دست آمده از گیاهان و حیوانات بدون بهره گیری از روش های تولید مصنوعی است .سیستم کشاورزی ارگانیک بر بازیافت گیاهان، کودهای حیوانی و گیاهای و حشره کش های طبیعی تکیه دارد. همچنین در مرحله فرآوری از نگهدارنده های مصنوعی در این محصولات استفاده نمی شود. با آنکه در گذشته های دور محصولات به این صورت تولید می شدند، اما امروزه با روی کار آمدن کود ها و نگهدارنده های طبیعی و تشخیص مضرات آن ها، تولیدات دوباره به سمت تولید محصولات طبیعی بازگشته است.................................

 

حقوق مصرف كننده از منظر قانون

بابك فاضل بخششي

با گذشت زمان نظام هاي اجتماعي بمنظور تعيين حد و حدود آحاد مردم از جوانب مختلف به توليد و انتشار قوانين و مقرراتي دست زده اند تا افراد در برخورد با پديده هاي اجتماعي مطابق با نظرات شخصي خود عكس العمل نشان ندهند . قوانين و مقررات از آنجايي اهميت دارند كه تك تك افراد يك جامعه در برخورد با پديده هاي اجتماعي براي خود و ديگران حد و حدود متفاوتي را قايل هستند...................

 

اثرات کيفيت اطلاعات بر عملکرد زنجيره تامين:شواهدي جديد از مالزي

نرگس غفرانی

ما در عصر تکنولوژي و در کنار کارگران دانش و سازندگان اطلاعات زندگي مي کنيم که از منابع اطلاعاتي خارجي داده دريافت کرده پس از تحليل و مديريت اطلاعات، دانش جديد خلق مي کنند.آن ها اطلاعات را به عنوان خروجي به جهان خارج تحويل داده و محصولات اطلاعاتي توليد مي کنند. از اين رو کيفيت اطلاعات براي موفقيت موسسات مهم بوده و مديريت اطلاعات رقابت اصلي آن ها است..............................

   

  برندينگ داخلي

امير مهريان

در فضاي كسب و كار كنوني كه تغييرات بصورت لحظه اي صورت مي گيرد و سازمان ها ناچار به تجهيز خود جهت مقابله با تغييرات محيطي مي باشند ، يكي از مهمترين منابع جهت توانمند سازي سازمان ها براي مقاومت در برابر تغييرات و ماندگاري در بازار، منابع انساني است.سازمانهايي كه داراي منابع انساني متخصص و وفادار هستند همواره داراي قدرت بيشتري براي مقابله با رقبا خواهند بود. باتوجه به اين امر سازمان هاي پيشرو در جهان در تلاش هستند تا با تمركز بر محيط داخلي و استفاده از نقاط قوت بر تغييرات محيط بيرون غلبه كنند..................

 

داروی ایرانی مصرف کنیم با خارجی؟

 فروغ مهدوي

تا 12سال پیش کمتر کسی در مورد کیفیت داروهای تولید شده در ایران دچار تردید میشد چون شاید بتوان 2 دهه اول انقلاب را سالهای طلایی صنعت داروسازی ایران بهشمار آورد ، سالهایی که هنوز داروهای وارداتی پا به بازار دارویی ایران نگذاشته بودند و لازمه این اتفاق قناعت به تولید داخلی و در نظر نگرفتن نوع ساخت و مواد اولیه داروهای ایرانی بود.
اما چه شد که با ورود داروهای خارجی به ایران کیفیت داروهای ایرانی طی این چند سال با شدت زیادی زیرسؤال رفت؟......

نوآوری نظام یافته(TRIZ) ابزاری که خلاقیت را آموزش پذیر میسازد

محسن کریمزاده

نوآوری نظام یافته(TRIZ)ابزاری است که شامل چارچوبهای تحلیل ، پیش بینی و حل مساله میباشد و از مطالعه الگوهای تکراری بکار رفته در ابداعات و اختراعات گوناگون حاصل شده است. این ابزار بوسیله مخترع و نویسنده معروف روسی جنریچ آلتشولر و گروهی از همکارانش در سال 1946 ایجاد شد. در زبان انگلیسی به تریز "نظریه ابداعی حل مساله" میگویند و مخفف آن TIPSمیباشد......

بررسي و ارائه مدل مديريت كيفي منابع آب زيرزميني در آبخوان دشت تهران

شکور سلطانی

شرايط توپوگرافي و قرار گرفتن ايران در كمربند خشك جهان، محدوديت منابع آبي در كشور و تمركز جمعيتي و صنعت در حاشيه منابع آبي كشور به ويژه در چند سال اخير، روند استفاده از منابع آبي در كشور را تشديد نموده و پيامدهاي فعاليت‌هاي آنها ، اين منابع را در معرض انواع تهديدها قرار داده است.

تهران شهري است مسكوني، خدماتي، صنعتي و كشاورزي، نياز آبي شهر تهران و شهرك‌هاي اقماري كه در سطح دشت احداث گرديده از منابع مختلفی .......

 

نقش ابزار هاي كيفيت در موفقیت سازمان و معرفی روش (شش سيگماδ6)

زهرا مهدوي

در  فضای رقابتی پر تنش  قرن بیست و یکم شرکت هایی می توانند موفق  عمل کنند که به توسعه منابع سازمانی و کیفیت کار اهمیت دهند .ایجاد تغییر در سازمان ها مشکل است و به گفته اديزس دانشمند علم سازمااندهي همانند یک باغچه هنگامی که دست از کار می کشیم علف ها دوباره شروع به رشد می کنندهمه سازمان ها آنتروپی یا بی نظمی را تجربه می کنند وگاهی اگر اداره نشوند آنتروپی دوباره باز خواهد گشت .  پياده سازي شش سیگما عامل موفقیت سازمان های  بسیاری مانند جنرال الکتریک و  امریکن اکسپرس........

 

بررسي ابعاد مديريت ارتباط با مشتري (CRM) در نظام بانكداري با استفاده ازتكنيك TOPSIS

(مطالعه موردي: بانك ملت شهرستان بيرجند)

 

مصطفي اسحاقي     ایمان مهربان         سعید رضائی بنجار

 امروزه بانك ها بارقابتهاي تهاجمي نامطمئن در بازار رقابتي روبرو هستند كه آنها را به تلاش براي زنده ماندن در بازارهاي رقابتي وا ميدارد، بانك ها متوجه شده اندكه مديريت ارتباط با مشتري يك عامل بسيار مهم در نگهداري و حفظ روابط با مشتريان ميباشد.

این روش سازمان را به شناسايي هدفوقراردادن آن در رابطه با كسب بيشترين سود از طريق مشتريان قادر ميسازد، اين روش به عنوان روشي منحصر به فرد قادر به ايجاد تغييراتي قابل توجه در خروجي بانك ها می باشد.................

 

كيفيت از منظر مصرف كنندگان

الهام دهقان نژاد

كيفيت امروزه مبحثي است كه در جنبه هاي مختلفي مورد توجه صاحبان كالا و خدمات است . چنانچه دقيق به اين مهم بنگريم متوجه مي شويم كه خواستگاه اصلي كيفيت مصرف كننده مي باشد. به بياني ديگر اين مصرف كنندگان و رفتار هاي ايشان است كه در طول زمان موجب گرديده تا صاحبان كالا و خدمات تغييرات عمده اي در پارامتر هاي كيفي و كمي محصولات خود بوجود آورند.................

 

شماره های منتشر شده
دوره 3 ، شماره 5
دوره 2 ، شماره 2
دوره 1 ، شماره 1
دسترسی سریع

کلیه حقوق این وب سایت برای نشريه کیفیت وبهره وری محفوظ می باشد .