English
نشريه کیفیت وبهره وری
مشاهده جزئیات مقاله
جزئیات مقاله
دانلود فایل مقاله :
( 17 بازدید )
اطلاعات انتشار : دوره 7 - شماره 25
عنوان مقاله :

مطالعه موردی بررسی رابطه بین میزان جبران خدمات و تعلق سازمانی در کارخانه کرمان موتور

نوع مقاله : ‌مقالة‌ تحليلي‌
خلاصه مقاله :

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین میزان جبران خدمات با تعلق سازمانی کارکنان کارخانه خودرو سازی کرمان موتور است که تعداد آن ها 3762 نفر می باشد و با استفاده از جدول مورگان 360 نفر انتخاب شدند. این مطالعه از نظر هدف پژوهش کاربردی است، از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات ، تحقیقی توصیفی و از نوع همبستگی است. در این مطالعه برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده شده است و روایی آن برای میزان جبران خدمات 92/0 و تعلق سازمانی 90/0و پایایی آن برای میزان جبران خدمات 908/0 و تعلق سازمانی 889/0 به‌دست آمد. جهت تحلیل داده ها، از همبستگی اسپیرمنوتاوی_بی‌کندال(متغیرها کمی غیرنرمال) استفاده  . همچنین برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگوروف –اسمیرنوف و شاپیرو-ویلک استفاده شده است. اطلاعات جمعآوری شده بااستفاده ازنرم افزارSPSSویراست 23 تجزیه وتحلیل گردید. نتایج به‌دست‌آمده نشان از وجود رابطه معنی دار بین میزان جبران خدمات و تعلق سازمانی می دهد. همچنین در این مطالعه مشخص شد که بین تمام مولفه های میزان جبران خدمات و تعلق سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. لذا پیشنهاد می گردد تا در سازمان ها و ادارات به پرداخت ها و دستمزدهای کارکنان اهمیت بیشتری داده و  آینده ای سرشار از امید و خوشحالی و زندگی همراه با دلگرمی و هدفمند برای کارمئدان در نظر بگیرند و با  بهبود وضعیتی که در زندگی دارند باعث سرزندگی و مجذوب شدن شوند و در نتیجه تعلق کارکنان به نحو مطلوبی افزایش یابد.  

کلمات کلیدی :

جبران خدمات، تعلق سازمانی، تعلق خاطر



نویسندگان مقاله :
نویسندهترتیب نویسندهسازمان/دانشگاهسمتایمیلمدارک علمی
منصور عسکریان
(نویسنده مسئول)
1  m.askarian1359@gmail.com 
دسترسی سریع

کلیه حقوق این وب سایت برای نشريه کیفیت وبهره وری محفوظ می باشد .