English
نشريه کیفیت وبهره وری
مشاهده جزئیات مقاله
جزئیات مقاله
دانلود فایل مقاله :
( 17 بازدید )
اطلاعات انتشار : دوره 7 - شماره 25
عنوان مقاله :

كلينيك شغلي و نقش آن در یکپارچگی سیستم

نوع مقاله : ‌مقالة‌ تحليلي‌
خلاصه مقاله :

براي پرش از وضعيت فعلي به وضعيت مطلوب در سازمان، لازم است تا مسير پيشرفت شغلي و فاصله تا ايده‌آل ذهني‌ شناسايي گردد. كلينيك شغلي مي‌تواند يكي از ابزار رسيدن به اين هدف ‌باشد.

تعيين تكليف ارزيابي‌هاي صورت گرفته از كاركنان، نقطه آغاز حضور و بررسي فرد به كلينيك شغلي مي‌باشد. اين سيستم به مانند يك بيمارستان توسط يك تيم تخصصي از سمت‌هاي مختلف در سازمان به بررسي علل رفتاري، نگرشي، انگيزشي و عملكردي و ارزيابي مهارت و توانمندي كاركنان مي‌پردازد و بهترين سرنوشت را در وضعيت فعلي فرد به او نشان مي‌دهد.

هدف از ايجاد كلينيك شغلي، يكپارچه‌سازي سيستم‌هاي حقوق و دستمزد، ارزيابي عملكرد، تشويق و تنبيه و ... با افزايش رضايت و ماندگاري كاركنان، شناسايي مشكلات ترك خدمت كاركنان، مقابله با از دست دادن سرمايه‌هاي دانشي سازمان، بكارگيري مناسب كاركنان در سازمان، ارتقاء سطح عملكرد و ايجاد مسيري جهت انتخاب بهترين‌‍‌ها در راستاي ارتقاء شغلي و در نهايت دستيابي به ارتقاء بهره‌وري نيروي انساني در سازمان مي‌باشد. كلينيك شغلي در تمامي سازمان‌‌هاي خصوصي و دولتي با اهداف مذكور كاربرد دارد.

کلمات کلیدی :

كلينيك شغلي، سيستم‌هاي منابع انساني، ارزيابي عملكرد كاركنان، استاندارد شغلي، توسعه و نگهداشت نيروي انساني



نویسندگان مقاله :
نویسندهترتیب نویسندهسازمان/دانشگاهسمتایمیلمدارک علمی
اردلان رزازی خیابانی
(نویسنده مسئول)
1  ardalanrazzazi@gmail.com 
دسترسی سریع

کلیه حقوق این وب سایت برای نشريه کیفیت وبهره وری محفوظ می باشد .